Üheteistkümnes. Hea ja halb

Hea

Õnnestunud veebilehe näitena tooksin ühe produktiivseima ning omapärase ja eduka disaineri Karim Rashidi kodulehe , mis ei ole mitte ainult ilus vaadata, vaid annab ka väga hea ülevaate disaineri loomingust. Menüü on loogiline, jääb kergesti meelde ning on lisaks kõigele mänguline, peegeldades disaineri loomingut. Kuigi mulle sümpatiseerivad sageli palju komplitseeritumad asjad, austan väga Karim Rashidi stiili järjepidevust. Disainer on endale selgeks teinud kes ta on, ning järgib seda joont kõiges. Lehe kujunduses on kasutatud palju elemente, mida Karim nii oma toote- kui graafilise disaini puhul kasutanud on, ning mis on kujunenud tema brändi enam meeldejäävateks elementideks.

Hinnates Karim Rashidi kodulehte:

  • Lihtsus ja selgus
  • Stiilipuhtus
  • Informatiivsus = sõnalist infot on vähe, kuid piisavalt, et tekitada huvi edasi uurimiseks. Olulise informatsjooni edastavad fotod projektidest ning toodetest.
  • Mugav menüüs liikumine; disaineri nimi üleval vasakul nurgas viib tagasi kodulehe pealehele; menu-nupp paremal ülaservas viitab ka muudele infokanalitele
  • Meeldejäävus: meeltega mängitakse erksaid värve, konkreetset ja julget tüpograafiat ning lihtsaid, kuid samas põnevaid efekte kasutades. Põhitoonidena on kasutatud disaineri signatuurvärve. Menüüdes liikumine jääb kergesti meelde.
  • Kodulehekülg on efektne ning kergesti kasutatav ka mobiiltelefonis

Halb

Pidevalt halbu lehti kasutades ebamugavustega ilmselt pikapeale ka kohanetakse ehk õpitakse lõpuks selgeks, kuidas midagi üles leida, kuigi see peaks juba lehe esmakülastusel arusaadav olema.

Guugeldades halbu veebilehti, leidsin aastast 2010 viite järgmisele lehele:

Seitse aastat hiljem, ning see on ikka veel äärmiselt halb. Tõsiselt, kas keegi harjutas ajaviiteks  veebilehe tegemist ning jättis selle siis sinnapaika? Tekib küsimus, miks peaks üks edukas ettevõte tahtma endast sellist muljet jätta. Võib-olla nad ei teagi veel, et neil selline leht on? Või ehk on neil niigi palju tööd ja kliente, et veebi kaudu nad neid juurde ei otsi. Aga miks siis üldse kodulehte omada?

Hinnates antud kodulehte:

  • Lihtsuses peitub võlu, kuid mitte selle lehe puhul
  • Visuaalne külg ei kutsu kasutama
  • Linkide toimivust ei ole ilmselt ammu kontrollitud
  • Üldmulje on primitiivne ja ebasõbralik
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s